Onze eerste kilometers, bijna 3.000, van Jordan tot Moose Jaw.

18 juni 2015 - Moose Jaw, Canada

Wat een auto deze MH,  het rijdt voortreffelijk, een beetje gevoel van “”King of the road” achter het stuur. We gaan niet snel, ongeveer een 80 km per uur. Dat heeft namelijk twee voordelen, je ziet samen veel meer en het scheelt behoorlijk in het benzine gebruik. En bovendien, we hebben vakantie en dus niet op de vlucht J.

We zijn via Toronto naar het noorden gereden naar Barrie,  waar we onze 1e  overnachting  hadden. Het regende die dag ontzettend,  ons plan was om naar het Kilbaers Prov. Park te gaan maar gezien het weer even de zaken omgegooid. De volgende dagen was het weer erg afwisselend, soms  heerlijk weer met  zon maar ook dagen met veel regen.  Een mooie route, soms erg ruig met rotsen, wilde riviertjes en watervallen , soms prachtige vergezichten over diverse grote binnenmeren zoals Georgian Bay en Lake Superoir.  Ook het gedeelte door het Lake Superior Prov. Park is erg mooi.  Onderweg hebben we vanuit onze MH ondermeer  een Moose ( Jan) en een zwarte Beer ( Geja)gezien. Maar ook twee grijze wolven, een jakhals en prairiedogs (Nee Bert , dat zijn geen broodjes met een soort worstjes erin) Dit zijn hele grappige eigenwijze diertjes om te zien. Of de boeren er blij mee zijn weten we niet.

Onze route na Barrie is tot nu toe Sudbury, Sault Ste. Marie, Thunder Bay, Dryden, Winnipeg, Portage la Prarie naar Moose Jaw . We hebben tot nu toe door drie verschillende staten gereisd, Ontario, Manitoba, Saskatchewan. Het is hier letterlijk over de prairie trekken, uitgestrekte weilanden en  landbouwgrond.   Enorme grote boerderijen met gigantische graansilo’s zagen we in de laatste twee staten.

Voor degenen die niet precies  weten wat ons reisplan is, wij zijn onderweg naar Chilliwack, dichtbij Vancouver. In deze omgeving hebben wij een heel “nest” neven en nichten van de “Bisschoppen tak” met aanverwanten wonen en deze  gaan we  bezoeken voordat wij ergens “rechtsaf slaan” richting Alaska.

Het is inderdaad een aantal kilometers maken om bij de familie op bezoek te gaan maar het is zeker de moeite waard, we zien ernaar uit hen weer te ontmoeten.

Onze overnachtingsplekken zijn erg verschillend, dat is soms bij een grote truckstop, of bij een winkelcentrum of ergens in een dorpje op een plek waar het toegestaan is om te overnachten. In tegenstelling tot de camperreis in Australië in 2012 is het tot hier veel meer bewoond en zijn er veel mogelijkheden om te overnachten. Het geeft in ieder geval vaak leuke ontmoetingen met diverse mensen.

De mogelijkheden tot internet gaan tot op heden erg goed, zeker bij onze vaste koffietent, Tim Hortons,  gaat het prima. En als er geen Tim H in de buurt is dan is er wel een McDonalds, uiteraard alleen voor de koffie en Wifi.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hetty en Cor:
    18 juni 2015
    Dat klinkt allemaal goed, echt genieten dus!
    Heb vandaag ook wilde dieren gezien, ja je raad het al , in de dierentuin!!
    Veel plezier ......groetjes uit Gassel.
  2. Dorien:
    18 juni 2015
    Wat een heerlijk verhaal. Ik smul ervan. Leuk.om jullie te volgen. Pas je op voor (zwarte) beren op de weg. Hahaha. Geniet maar lekker
  3. JoY:
    We genieten meeeeee!!!!!

Sundae ijs van de McDonalds is ook ergggggg lekker :)
  4. Margot:
    18 juni 2015
    Het voelt een beetje of ik, Margot Henrietta, met jullie mee reis. En dat doe ik uiteraard heel graag. Geeft de andere MH een schouderklopje van me. Tot mails!
  5. Hans:
    18 juni 2015
    Jammer dat het weer een beetje dwars was, en leuk dat jullie al een paar beestjes hebben gezien, ja die mose is wel een behoorlijk grote " Bambi" in ieder geval genieten we mee, goede voortzetting van de supertrip. En zegen.
  6. Woutera van Luttikhuizen:
    18 juni 2015
    wat een avontuur leuk dat we jullie kunnen volgen
    supergaaf hier gaat het heel goed.
  7. Henk:
    18 juni 2015
    Dat is echt genieten mensen. En ik geniet mee!
    God bless!
  8. Durk en Nynke:
    18 juni 2015
    Dat is genieten zeg en leuk dat die zwarte beren zijn! Ze hebben zo'n grote aaibaarheidsfactor, maar niet proberen hoor. Wij genieten mee. lieve groetjes.
  9. Wout & Eef:
    18 juni 2015
    Dear king & queen of the road as je nou zo'n moose vangt en je zet die voor je MH dan kan die het wel trekke. Dat heeft twee voordelen, je ziet meer en het rijd nog voordeliger en als die moe wordt zet je er twee grijze wolven achter dat geeft extra energie.
    Goeie reis, geniet ervan
  10. Ronald:
    18 juni 2015
    gaaf. neem lekker veel op video op, dan monteer ik het gratis voor jullie ;-)
    grrrronald
  11. Riet en Wim:
    19 juni 2015
    Hallo luitjes wat een prachtig verhaal geniet verder en een voorspoedige reis .op naar de familie.en voorzichtig met al die beren daar doeiiiiii
  12. Hennie/Logicx:
    23 juni 2015
    Leuk om jullie te kunnen volgen.
    Ik geniet met volle teugen van het verslag.
    Ga zo door.
  13. Max en Els:
    26 juni 2015
    Sounds great.
    Pictures tell more than a thousand words.
    Yours look just great.
    Enjoy your trip,