A good time met de familie en op weg naar het Noorden.

13 juli 2015 - Watson Lake, Canada

We hebben een geweldige mooie week achter de rug. Niet teveel kilometers deze keer, maar wel een fijne tijd met de familie. Het is ook hier erg warm, soms komt de temperatuur, in de zon, tot 45 C. maar dat is jullie ook niet vreemd. Dus delen we dit met elkaar J.

We zijn het weekeinde bij de familie in Chilliwack geweest en daar hebben we onder meer Henri ontmoet. Henri is truckdriver zoals dat hier heet en rijdt wisselend vanaf Vancouver naar Calgary of Edmonton. En dat een paar keer per week. Hij geniet van zijn werk en hij heeft er een mooie vrachtauto voor. Wel een Europees merk, n.l. een Volvo maar dan wel weer met een grote “neus”.

Na het weekeinde zijn we met Jane, ook een nicht van Jan, en met Ben en Mattie naar Logan Lake gereden. Daar hebben Ron en Lidy een vakantiewoning en daar hebben we een paar dagen met elkaar doorgebracht. We hebben onze camper, evenals Ben en Mattie hun “Fifth Wheeler”op de camping gezet en Jane heeft bij Ron en Lidy geslapen.  Met ons allen daar genoten met elkaar en van de mooie omgeving. Logan Lake is overigens een klein koper mijnstadje. In de winter is het een mooie plaats voor wintersport. Er is veel wildflife, we zagen o.m. vanaf het terras bij Ron en Lidy dat moeder hert met twee kleintjes  aan het grazen waren in het bos achter hun huis. Natuurlijk even vastgelegd met de camera. Maar ook aan dat samen genieten komt een eind.

Nu zijn we  samen onderweg naar Alaska.

Voor degenen die de route interessant vinden, de bedoeling is dat wij voor een groot gedeelte de Gold Rush route volgen. Via Prins George weg nr 16, de Yellowhead Highway en de 37 rijden,  via Hazelton naar Watson Lake. De 37 North is de Steward / Cassiar Highway en volgens de diverse beschrijvingen één van de mooiste wegen in Noord B.C. Onderweg op deze weg hebben we een uitstapje gemaakt  naar Steward en naar Hyder. Hyder ligt in Alaksa en dus hebben we onze eerste voetstappen in Alaska gezet.  Alleen moet je terug om verder naar het noorden te kunnen.

Na Watson Lake  via de Alaska Highway naar Whitehorse en dan zo richting Alaska. Maar dat is nog een paar duizend kilometers verderop, dus we hebben nog een paar dagen te gaan.

Waar we wel rekening mee moeten houden is de warmte en de droogte in British Columbia. Er zijn nu een paar honderd bosbranden en dus noodzaak om te informeren bij de lokale Visitor Center welke wegen vrij zijn. Overigens het gebied is zo immens groot en hoe verder naar het noorden, hoe minder wegen.  Tot nu toe merken we alleen wat overlast van de rook.

Beste volgers, we laten het hierbij, tot ons volgende blog. Hopen dat we snel weer internet hebben, dat wordt n.l. erg schaars.

1. Hans en Kie Welmers:
    13 juli 2015
    lieve mensen, wij begrijpen dat jullie nu dag en nacht doorrijden om maar niks te missen:-) Is het daar ook zo lang licht als in Scandinavië?
    Weer heerlijk om jullie verhaal te lezen en zo een beetje mee te reizen, terwijl wij hier de zomer genieten, snoeien van onze kleintjes genieten. Liefs, zegen, we voelen ons dichtbij, Hans en Kie
  2. Woutera van Luttikhuizen:
    Hallo zusje en broertje

wat een bijzondere reis, ik ben ook een keer in Canada geweest
    maar dan de andere kant op ik heb toen echt gedacht later ziet de aarde er zo uit zo mooi zo groot dan kun je alleen maar zeggen o, Heer mijn God wanneer ik in verwondering de wereld ziet
    hoe Groot zijt Gij

Super gaaf

knuffel en geniet
    Woutera
  3. Max en Els:
    13 juli 2015
    Good to see you guys enjoying this trip to the max.
    Thanks for sharing.
    God bless,
    Max
  4. Hetty en Cor:
    Hoi Jan en Gea,
    hoe bijzonder om dit allemaal mee te maken, geweldig!
    Weet zeker dat jullie genieten....
    Lieve groetjes..
  5. Wim Theuvenet:
    13 juli 2015
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Wanneer jullie de Gold Trail volgen en toevallig tegen een leuk goudklompje schoppen dan komt deze bij ons Platform Diakonie prima van pas ((:).

With All Blessings!
  6. JoY:
    16 juli 2015
    Gaaf lieverds...wat fijn dat we zo kunnen meegenieten...XXXX