Bijna inchecken

4 juni 2015 - Apeldoorn, Nederland

Erg leuk om te merken dat de reisblog weer werkt en al die leuke reacties te lezen. De laatste zaken zijn geregeld, de planning van de route nog eens nagezien – en ook dat geeft al  veel voorpret – de familie in Canada nog eens herinnerd dat wij er aan komen. Dat laatste was niet eigenlijk niet nodig, we hebben het idee dat we daar welkom zijn en dat ook zij zich verheugen op het weerzien. Vervoer naar het station is geregeld. We gaan met de trein naar Schilhol, de verbinding is zo goed dat we niet hoeven over te stappen, dus onzin om iemand naar Schiphol te laten rijden.

Het is nu de kunst om te zorgen dat je de laatste dagen nog wat te eten hebt maar ook dat de koelkast en vriezer leeg zijn. Geeft nieuwe creaties met de maaltijden maar ook dat is een uitdaging.

Even wat informatie  over de camper waar we mee op pad gaan, het is een Ford, chassis, I 450 uitvoering, de lengte is 27 foot / 8,23 meter. Dit monster heeft een  V10 benzine motor en om niet te veel hoeven te werken onderweg, het is een automaat.  Voor ons gevoel een veel te grote camper voor ons beiden maar je weet nooit wat je onderweg tegenkomt.Om vast te wennen aan dit huisje even een foto bijgevoegd.

We houden rekening dat wij met dit rondje Canada / Alaska  zeker zo’n 18.000 km kilometer rijden. Maar omdat wij niet strak hoeven – en willen – plannen kan het zo maar zijn dat wij, zeker nadat wij Alaska bezocht hebben, een andere route pakken. Dat zien we wel als het zover is. Met dit soort uitstapjes moet je flexibel zijn wat tijd en route betreft. En daarbij, een camper / motorhome is geen race/sport auto. Of zoals een medereisgenoot in Australië ons vertelde, we zijn niet op de vlucht, we hebben vakantie. Dus willen we gaan genieten van de mensen en van de natuur. Daarvoor de tijd nemen is hetgeen wat we gaan doen.

1. Evelien en léon:
    beste mensen,
    wij kennen het gevoel maar al te goed: de dagen aftellen tot het eindelijk zo ver is! geniet ervan en wij reizen met jullie mee!
    groetjes,
    léon en evlien
  2. Hans:
    4 juni 2015
    Marianne en ik kijken uit naar jullie reisverhalen en wensen jullie een super tijd in prachtig Canada, God bless!
  3. JoY:
    4 juni 2015
    GENIET lieverds!!!!!!!!! en wij genieten mee!!!!!!!GBY
  4. Woutera van Luttikhuizen:
    4 juni 2015
    en dan laten jullie ons zo achter , nee hoor ik gun het jullie van harte
    maar ik zal jullie wel missen
    ik hoop dat jullie een zegen zijn in canada zoals jullie dat ook zijn in Nederland
  5. Riet en Wim:
    4 juni 2015
    hallo luitjes leuk bericht zeker wel druk met het denken wat er alzo mee moet .Wat zal het stil zijn als jullie zo lang weg zijn wij zullen jullie missen maar hopen jullie weer gezond en wel in sept terug te zien groetjes riet en Wim.
  6. Ben Bisschop:
    4 juni 2015
    We are really looking forward to seeing you again!!
    The motor home looks great!!
    Your parking spot is ready and waiting!!
    Safe travels!
  7. Stieneke:
    4 juni 2015
    Wat jammer toch dat er ook mensen thuis moeten blijven!! Wens jullie een prachtige reis met schitterende en bijzondere ervaringen!! Heb het heel goed en say hello to alle canadezen, die ik ken...met knuffels graag!!! Liefs!! Stieneke
  8. Jenny Plaggenmarsch:
    4 juni 2015
    Net wat je zegt, zo'n camper is geén racewagen, echter wél een 'zoeperd'. Gerrit schrok zich een hoedje, toen we gingen tanken met een veel kleinere camper...... Dat was in 2004, rondrit door de Rocky Mountains. VEEL PLEZIER!!! Geniet ervan met elkaar!!
    Nog een paar nachtjes en dan.......have a good trip!
  9. Fam Reinders:
    5 juni 2015
    Heel goede en behouden reis lieve vrienden, geniet en ervaar Zijn zegen en nabijheid!
  10. Hetty en Cor:
    5 juni 2015
    Hoi Jan en Gea, bietje jaloers zijn we wel, maar we hopen dat jullie een hele fijne tijd hebben samen in Canada!
    We gaan jullie volgen.....groetjes Cor en Hetty
  11. Marga en Harry:
    6 juni 2015
    Veel goede momenten gewenst en dat deze reis jullie mag geven wat je verlangd en nodig hebt. Zegen, leiding, wijsheid, overgave, kortom Gods tegenwoordigheid in alle dagen van de reis. Ook veel ontspanning en geniet momenten. Veel liefs en knuffels
  12. Wilco en Annelies:
    6 juni 2015
    Super heerlijk!! Mega om zo een reis samen te kunnen maken. Heel veel plezier en zegen! Wij gaan jullie zeker volgen en doen vast wat inspiratie op voor als wij zover zijn
  13. Jan Ria Jansen.:
    Hoi Jan en Gea
    Nog even en dan gaat het gebeuren.
    We wensen jullie veel (reis)plezier,ga genieten van de mooie dingen die jullie tegen gaan komen.
    Groetjes Jan en Ria.
  14. Clarence & Wilma Bisschop:
    7 juni 2015
    Looking forward to seeing you!!
    Have a safe trip!!
  15. Durk en Nynke:
    7 juni 2015
    Een Toyota 2000 Hy Luxe of een Ford I 450 maakt een verschil van dag en nacht zou je denken. Onze ervaring is echter dat de wijze van vervoer en verblijf niet de essentie is van het verkennen van verschillende werelddelen. Australië was een geweldige belevenis, Canada en Alaska nodigen jullie nu uit te genieten van alles wat ze te bieden hebben. Wij reizen mee en zien uit naar de uitwisseling van jullie en onze ervaringen. Wij wensen jullie een hele goede reis en een voorspoedig verblijf in Noord Amerika en uiteraard een behouden thuiskomst.
    Groetjes Durk en Nynke
  16. Mireille Hicks:
    8 juni 2015
    Heel veel plezier in het prachtige Canada/Noord Amerika. Ik verheug me nu al op alle mooie verhalen en foto's :)

Groetjes, Mireille
  17. Dorien:
    9 juni 2015
    Lieve schatten.
    Heel veel plezier en bovenal...lekker genieten!!
    Dikke kus van ons